Teidänkin tilauksenne toimittaa: Kimmo Lindell, Joonas Oinonen, Matti Antila, Niina Lampi ja Riina Roots.

Camp Tampere Logistiikkapalvelut esittäytyy

Camp Scandinavia Oy:n Suomen logistiikkakeskus sijaitsee Tampereella, jossa varastoimme kaikki yrityksemme tuotteet, ja täältä lähtee pääsääntöisesti kaikki tuotteet asiakkaillemme. Meillä on aluevarastot myös Helsingissä, Oulussa ja Kuopiossa. Toimitamme Tampereen logistiikkakeskuksesta tavarat myös aluevarastoihimme.

Tampereen logistiikkakeskuksessa meillä on 4 varastohallia, jotka on jaoteltu tuotteiden menekin mukaan, hyllytämme tavarat siis abc-analyysia apuna käyttäen. Menevimmät tuotteet hyllytämme lähettämön halliin, josta ne on helppo ja nopea keräillä.  

Tavaran vastaanotto sijaitsee varaston toisessa päässä. Meillä on siis oma halli lähtevälle tavaralle ja saapuvalle tavaralle. Molemmissa halleissa on varastohenkilökunnan työpisteet. Varastollamme työskentelee vakituisesti 5 henkilöä. Pyrimme jakamaan työtehtävät niin, että kaikki tekevät kaikkea ja vaihtelemme työtehtäviä kahden viikon välein. Työn kierto ja vaihtelevuus tuo mielekkyyttä jokapäiväiseen työhön ja arkeen.

Tavallinen työpäivä sisältää tavaran vastaanottamista, hyllyttämistä, keräilyä ja lähettämistä. Kaikki tavaran keräily ja vastaanottaminen tapahtuu tableteilla. Kun myyjämme syöttää asiakkaan tilauksen järjestelmäämme, se tulee keräiltäväksi tableteille, josta teemme keräilyt aikajärjestyksessä vanhimmasta uusimpaan. 

Kun tavaraa saapuu varastoon ja se otetaan vastaan, niin tuotteista, joista on myynti, tulee automaattisesti keräily tabletille, jolloin viemme tavaran varastomme laiturointialueelle, josta se lähtee heti asiakkaalle, ilman että sitä tarvitsee hyllyttää.

Kaikissa tuotteissamme on viivakoodi ja keräilemme tuotteet viivakoodilukijalla, mikä pienentää toimitusvirheiden mahdollisuutta.  

Lisäksi varastolla on oma sähköposti varasto@campmobility.fi , jota hoitaa joka päivä yksi työntekijä. Varaston sähköpostiin tulee viestejä myyjiltämme, esimerkiksi pyyntöjä kiireellisistä tilauksista, jotka pitäisi saada mahdollisimman pian asiakkaalle.

Sähköpostiin tulee myös tiedot reklamaatioista ja välillä joudumme selvittelemään kadonneita tai viivästyneitä lähetyksiä kuljetusyhtiöidemme kanssa.

Varaston sähköpostista vastaava henkilö vaihtuu myös yleensä kahden viikon välein, jotta kaikilla työntekijöillä säilyy tuntuma ja rutiini asioiden hoitamiseen.

Työpäivät ovat hyvin erilaisia keskenään ja usein aamulla emme vielä tiedä, kuinka kiireinen päivä on tulossa. Työn määrä riippuu hyvin paljon saapuvan tavaran määrästä, jota on vaikea ennakoida.

Keskiarvona varastoltamme lähtee noin 50–100 tilausta päivässä. Työn kierrolla ja vaihtelevilla työtehtävillä olemme luoneet varastolle hyvän ja motivoivan ilmapiirin ja erittäin hyvän yhteishengen. Tänne on mukava tulla joka aamu töihin😊

Ihmisten lisäksi meillä on varastollamme käytössä muutamia apuvälineitä myös itsellemme.

Lavojen kelmuttamiseen meillä on apuna uskollinen Robocop-kelmutusrobotti, joka tekee kelmutustyön puolestamme.

asset_image

Koska meillä on 4 eri varastohallia, niin askeleita päivän aikana tulee huomattava määrä, joten apuna meillä on myös tuunattu sähköskuutti, jolla on mukava keräillä pientä tavaraa. Olemme tuunanneet skuutista oman näköisemme ja asentaneet siihen telineen tabletille, jolla kaikki keräily tapahtuu varastollamme. Omista tuotteistamme olemme virittäneet skuuttiin rollaattorin korin ja pyörätuolirepun, joihin saa kätevästi pienet tavarat keräiltyä.

Näin säästämme tärkeimpiä työvälineitämme, eli jalkojamme. 

Terveisin,

Matti Antila

Camp Mobility

Palvelupäällikkö, logistiikka